
Dünyaca ünlü şirketleri incelediğimizde hepsinin ortak bir özelliği olduğunu görürüz: hepsi antetli kağıtlara sahiptirler. Antetli kâğıt kurumsal şirket olmak için olmazsa olmazlardandır. Çünkü kurumsal şirket olmak bunu gerektirir. Artırıyorum: antetli kâğıdın yoksa sektörde bir hiçsindir.
Bu yergi niteliğindeki girişin sebebi, bir iletişimci olarak kurumsallık anlayışımızı başka türlü anlatamayacak olmamdır.
Şimdi sizi biraz eskilere götüreyim...
80’li ve 90’lı yıllarda elinde çanta kapı kapı dolaşıp çeşitli ürünler satan insanlar vardı. Bu insanlar toplumun zihninde öyle bir güven kaybı oluşturdu ki “pazarlamacı” kavramını hem zihinlerde hem de sektörde neredeyse bitirdiler. Bireysel pazarlamanın temsilcileri “pazarlama” kavramına, apartman girişlerine “pazarlamacı giremez” uyarıları yazdıracak kadar zarar vermişlerdi. O günlerden kalma alışkanlık mıdır bilinmez ama biz pazarlama ve iletişim kavramlarına pek ısınamadık. Aslında bu ısınamamanın yanına bir de önemsememeyi eklemeliyiz. Çünkü önemsemediğimiz olgu dünyaca ünlü şirketlerin en çok önemsediği şeylerden biri olurken, bizim toplumumuzda ise hiç önemsenmeyen bir şeye dönüştü.
İşim gereği farklı sektörlerdeki kurum ve kişilerle çalışma fırsatı yakaladım. Genel olarak söyleyebilirim ki markalar ne kadar büyük olursa olsun zihinler iletişim ve pazarlama kavramını sadece antetli kâğıt bastırmak, logonun olduğu tabela yaptırmak ve broşür dağıtmaktan ibaret sanıyorlar.
Günümüz dünyasında hâlâ matbu işlerin temel pazarlama ve iletişim kaynağı olduğunu savunmanın, “ben şirket olarak gelecekte var olmak istemiyorum” demekle aynı olduğunu düşünüyorum. Pazarlama kolektif bir iştir ve tek bir içeriğe ya da mecraya dayandırılamayacak kadar ciddi bir iştir.
Kurumsal olmak için logo yaptırmak, antetli kâğıt ya da kartvizit bastırmak yeterliymiş zihniyetimizi kenara bırakalım. Bu saydığım içerikler kurumsal şirketiniz için sadece araçtır. Amacınız misyonu ve vizyonuyla sektöründe fark yaratan, teknolojik güncellemeleri takip edip iş süreçlerine entegre eden bir şirket olabilmeyi hedeflemek olmalıdır. Zira herkesin yaptığı şeyleri yapıp farklı sonuçlar beklemek mantıklı değildir.
Global markalar yaratmak, ürünümüzü ya da hizmetimizi global ticarete ve piyasaya dâhil etmek istiyorsak, kurumsal şirket olma yolunun sadece antetli kâğıt ve kartvizit yaptırıp piyasada dolaşmak olmayacağını anlamamız gerekiyor.
Dünyaca ünlü şirketlerimizin ürün ve hizmetlerinin başarılarını konuşacağımız günlerde buluşmak dileğiyle…
Comments