top of page

Reklamın İyisi de Kötüsü de Olur!

Yazarın fotoğrafı: Hakan ÇetinbaşHakan Çetinbaş

Güncelleme tarihi: 22 Şub

Reklam her zaman iyi sonuç vermez! Yanlış stratejiler nasıl markalara zarar verir? İyi ve kötü reklam örnekleriyle keşfedin.
İyi ya da kötü tarafını seç.

Bu yazımda sizlere hepimizin hayatında var olan ve marka iletişiminde en önemli faktörlerden biri olan reklamdan bahsedeceğim.


Reklam, hedef kitleyi yönlendirmeniz için ya da sektörel tabirle algı yönetimi için en önemli silahlarınızdan biridir. Ancak bu süreçte bilincinde olmanız gereken en önemli konu, söz konusu reklam gücünü doğru kullanmanız gerektiğidir. Reklam hayatımızın her alanında karşımıza çıkan en önemli iletişim etkinliğidir. Bu etkinlik sayesinde ürünlere, hizmetlere, fikirlere ve kuruluşlara karşı bakış açımız belirlenir.


Aslında bu bakış açısını belirleme konusu bizlerin inisiyatifi doğrultusunda gerçekleşen bir durum değildir. Çünkü zihnimiz o anda reklamın bıraktığı etki doğrultusunda bir fikir belirler ve bu fikrin olumlu ya da olumsuz olmasının temeli reklamın başarısından geçmektedir. İşte bu fikir belirleme aşamasında reklamın hedef kitle üzerindeki etkisini yönetme durumuna algı yönetimi diyoruz.


Hedef kitlenizi iyi tanıyıp çeşitli reklam oyunlarıyla ve teknikleriyle markanızı sevdirmeniz gerekmektedir.

Algımızı yöneten her marka için reklam başarısı kaçınılmaz bir hâl alıyor. Dünyaca ünlü birçok reklam ve pazarlama şirketi hedef kitlelerinin algılarını yönetip kitleleri peşinden sürüklemeyi çok iyi biliyor.


Birçok reklam yöntemi olduğunu biliyoruz. Hedef kitle analizi yapmadan reklam yapmak başarısızlığın en önemli nedenlerinden biridir. Hedef kitlenizi iyi tanıyıp çeşitli reklam oyunlarıyla ve teknikleriyle markanızı sevdirmeniz gerekmektedir. Markanızın reklamlarına destek verecek kurumsal temsillerinizin olması işinizi kolaylaştıracağı gibi kurumsal algınızın doğru yönetilmesine de imkân sağlayacaktır. Kurumsal temsile, kurumsal karakter ya da kurumsal müziği örnek gösterilebiliriz.


Biraz daha açalım isterseniz: Örneğin bir GSM şirketi düşünelim. Şirket, yatırımlarını temsilen hazırladığı reklamlarındaki melodiyi Anadolu’nun çeşitli ezgileri ile düzenleyip o bölgeye ait ezgilerle markayı ifade etmesi, başarılı bir hedef kitle analizi olduğunun göstergesidir. Reklam, bölgede yaşayan insanların üzerinde bıraktığı olumlu etkinin yanı sıra Türk halkının manevi duygularının yüksek seviyede olması sebebiyle birçok kişide olumlu etki bırakacaktır.


Reklamın iyisi de kötüsü de olur.


Konuyu özetlemek gerekirse: iyi reklam hizmeti ve ürünü zihinlere doğru konumlandırır, markayı sevdirir, amaca ulaştırır. Fakat kötü reklam hedef kitleyi söz konusu ürün ya da hizmetten soğutur, satın alma aksiyonunu gerçekleştirmez. Bu nedenle reklamın iyisi de kötüsü de olur.


Biz iletişimcilerin görevi ise nitelikli reklamlarla markanın zihinlerde doğru konumlanmasını sağlamaktır.


Sevgiyle kalın.

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page